adoptie oeganda

• Anneke72

Ik vind het heel goed dat er aandacht is voor de misstanden die er bestaan en voor de onderzoeken die er gaande zijn naar mogelijke misstanden in landen van waaruit geadopteerd wordt. Ook is het goed dat er een kritische blik wordt geworpen op de rol van vergunninghouders in het geheel.

Maar, en ik heb dit al eerder gezegd, de manier waarop dit aangepakt wordt door Mirjam en Anja is niet zo heel handig. Simpelweg omdat hun wijze zo cynisch en inderdaad ‘zuigend’ is, dat het zoveel mensen afstoot. Jullie zouden zoveel meer mensen en dus ouders van kinderen (!!!!) kunnen bereiken als jullie het een beetje anders zouden aanpakken. Misschien doen jullie dat op een ander platform op een andere wijze, ik hoop het, maar op dit prikbord stoot je mensen af in plaats van dat je ze bereikt. Ouders die nog maar aan het begin staan van een procedure willen deze harde, cynische, en ook vaak kwetsende woorden niet graag lezen. En klikken dus weg. Dat is een gemiste kans.

Jullie scheren hele grote groepen ouders over dezelfde kam zonder enige nuance, en dan met schermen met het feit dat jullie zelf geadopteerd hebben…

TSJA.

• Nannie

Ik wil weten hoe dingen zitten en de juiste keuzes maken.

Hoe moeilijk ook.

Maar ga dat hier dus niet bediscussieren omdat je gelijk een stel mensen die al lang en breed een gezinnetje hebben (en in die tijd ECHT niet bezig waren met dit soort dingen) anderen nu oneindig moeten belagen omdat zij stellen uit welke landen je niet zou mogen adopteren.

Vanwege de felheid en de toon is een gewoon gesprek niet meer mogelijk en verdwijnt werkelijke discussie en voorlichting.

Heel jammer.

• Anneke72

Yep. Inderdaad heel jammer, omdat je dus die (volgens mij behoorlijke) groep, waartoe jij behoort niet bereikt op deze manier. En daarom bereik je ook niet de KINDEREN van die mensen. Een gedeelte van die groep zal wel op een andere manier aan zijn info komen, maar sommigen doen die moeite misschien niet.

Ze zijn zo kwaad, zo ontzettend kwaad. En ik snap best wat van die woede, maar die is volledig nutteloos op dit prikbord. Of erger: het werkt tegen ze op dit forum.

• Mirjam1

Resumerend:

Zowel ik, als de mensen in mijn zure en met name vergezochte linken (waar je moe van wordt) over negatieve adopties (sic) liegen, want alles in adoptieland is koek & ei.

Ik ben binnen want heb snel twee goedkope (!) kinderen weten te krijgen in een tijd waarin ik niet bezig was met ethische adoptie en ze nog bij bosjes uit China kwamen.

Ik kon best wat doen aan het een-kindbeleid in China, en dat heb ik nagelaten.

Ik ben vreselijk kwaad, stoot mensen af en dit werkt tegen “mij”.

En dan blijk ik, bovenop deze kwalificaties, ook nog cynisch. Dat laatste vind ik persoonlijk niet zo heel erg vreemd.

• Mirjam1

“Die groep” (en die kinderen) wordt (worden) as we speak bereikt door Teeven. Dat blijkt afdoende, toch? Vooralsnog.

• Mirjam1

O JA!

En ik doe zielig over bedreigingen.

Da's niet waar hoor, laat maar komen, het valt nog alleszins mee deze sessie.

Mijn kinderen zijn iig nog steeds niet ernstig ziek, dus die bedreigingen komen niet altijd uit. Makkelijk praten dus, geef ik toe.

• Anneke72

en wat voegen deze twee bijdragen nou toe?

dit is toch puur persoonlijk gehakketak?

wat heeft dit te maken met ‘ethiek in adoptie’?

je pakt het niet handig aan, mirjam.

• Mirjam1

Waren dit jouw inhoudelijke bijdragen?

• Tinus

Wat een kinderachtig geklets toch een groot deel van deze discussie. Wil nou iedereen zijn gelijk halen…. Het is gewoon zonde van mijn tijd dat ik al die berichten moet lezen in de hoop toch nog iets nuttigs tegen te komen over Oeganda

Ik zou zeggen einde discussie, want het gaat al helemaal niet meer om adopties uit Oeganda.

Pascal

• Mirjam1

Mee eens.

Graag meer linken naar inhoudelijke informatie, zoals hier: http://adoptie.startpagina.nl/prikbord/15986603/brief-van-staatssecretaris-teeven#msg-15986603