Ik vind het heel goed dat er aandacht is voor de misstanden die er bestaan en voor de onderzoeken die er gaande zijn naar mogelijke misstanden in landen van waaruit geadopteerd wordt. Ook is het goed dat er een kritische blik wordt geworpen op de rol van vergunninghouders in het geheel.
Maar, en ik heb dit al eerder gezegd, de manier waarop dit aangepakt wordt door Mirjam en Anja is niet zo heel handig. Simpelweg omdat hun wijze zo cynisch en inderdaad ‘zuigend’ is, dat het zoveel mensen afstoot. Jullie zouden zoveel meer mensen en dus ouders van kinderen (!!!!) kunnen bereiken als jullie het een beetje anders zouden aanpakken. Misschien doen jullie dat op een ander platform op een andere wijze, ik hoop het, maar op dit prikbord stoot je mensen af in plaats van dat je ze bereikt. Ouders die nog maar aan het begin staan van een procedure willen deze harde, cynische, en ook vaak kwetsende woorden niet graag lezen. En klikken dus weg. Dat is een gemiste kans.
Jullie scheren hele grote groepen ouders over dezelfde kam zonder enige nuance, en dan met schermen met het feit dat jullie zelf geadopteerd hebben…
TSJA.