Bijdrage overheid 2013

• Nannie

Ha Alice,

Dank je voor de lieve toevoeging op het geheel!

• metam

Dit was ook mijn eerste gedachte. Er zullen altijd mensen zijn die het niet kunnen of willen betalen. Die waren er 10 jaar geleden ook al. Zonder hulp hadden wij het ook niet rond kunnen krijgen. En daar zijn we alleen maar heel dankbaar voor. Ik denk dat er nu al meer mensen afvallen in een eerdere fase, de voorlichting is naar voren getrokken. Er is nu eerst een bijeenkomst waar de mogelijkheden uiteen gezet worden, en ik denk dat mensen op basis daarvan ook afhaken. En er is online nu vooraf al veel meer informatie te vinden, dat was 15 jaar geleden nog helemaal niet zo.

Meta

• Mirjam1

Omdat de indruk wordt gewekt dat de kosten de hoofdoorzaak van de terugloop zijn: dat is echter niet het geval.

Waarom blijf jij er over doorgaan dat je niet voor jong en gezond gaat? Dat lijkt me toch inmiddels common knowledge.

Toen wij adopteerden waren er onder meer geen ronselaars nodig om aan de vraag te kunnen voldoen. Bijvoorbeeld.

En nee: er zijn dus niet genoeg aspirant-adoptieouders voor SN, getuige de teruggestuurde dossiers van niet te matchen kinderen. En zijn er meer mensen gaarne bereid de hoofdprijs te betalen voor een gezonde zuigeling, uit een nieuw dan wel omstreden kanaal.

• Elfje

Waarom ik hierop terugkom? Omdat je iedereen over één kam scheert.

En zoveel nieuwe kanalen worden er niet aangeboord hoor. En als ze wel aangeboord worden, dan betreft het daar ook kinderen van 3 jaar en ouder met SN. Baby's komen volgens mij alleen nog uit de V.S.

En niet iedereen heeft toestemming om een kind met een bepaalde SN te adopteren. Dat is ook een reden van niet te matchen kinderen.

Mirjam1, succes met je missie verder.

En Alic; thanks!

• Mirjam1

Missie?

Jij succes. Al nieuws over de petitie?

• Mirjam1

NB: weinig nieuwe kanalen? :S

• weetwachtwoordnietmeer

Mirjam1 Schreef:

——————————————————-

> Toen wij adopteerden waren er onder meer geen

> ronselaars nodig om aan de vraag te kunnen

> voldoen.

Come on please Mirjam1, je gelooft toch zeker zelf niet dat adopties toen jij adopteerde allemaal rozegeur en manenschijn waren. Ik weet totaal niet wanneer en waarvandaan je geadopteerd hebt, maar laten we als voorbeeld China nemen, toch langer dan een decennium een heel groot ‘kanaal’: het Chinese staatsapparaat was met z'n wetgeving de grootste ronselaar van allemaal! Onnoemelijk veel kinderen en hun bio-ouders zijn daar het slachtoffer van geworden.

Dus svp wel man en paard noemen.

groet Fairuz

• Michiel

Ah, dus als je zelf hebt geadopteerd, mag je niets meer schrijven over misstanden bij adoptie? Ik dacht dat dit forum was bedoeld om kennis en ervaring uit te wisselen?

• Mirjam1

Wellicht is het een idee om het begrip ronselaar even in een woordenboek op te zoeken?

• Elfje

Michiel, iedereen mag zijn mening delen. Maar het is jammer dat er zo negatief wordt gedaan over de huidige aspirant-adoptieouders. Vroeger scheen alles wel helemaal goed te zijn en nu deugt ineens geen enkele adoptieouder en geen enkel adoptieland meer.

Wij hebben begin 2010 ingeschreven bij K&T. Sindsdien is Kirgizie het eerste nieuwe kanaal dat aangeboord is. Wel hebben ze de bureaukosten verhoogd met € 2.000,-. Geldt ook voor lopende procedures. Daar hoor je ons niet over klagen.

En Mirjam, het is niet mijn petitie, zoals ik al eerder schreef. Ik heb alleen mensen hier erop gewezen. Had ik beter niet kunnen doen, want het is helemaal uit z'n verband gerukt. Of iemand die petitie tekent, moet ie zelf weten. Maar er wordt nu vanalles bijgehaald wat er niets mee te maken heeft.

Fijne avond.