Mercy mercy

• Mirjam1

Er is een organisatie die zich inzet voor hereniging van Masho met Sinkenesh en Hussein. Volgens de Deense kinderbescherming, die Masho in een kindertehuis geplaatst heeft, wil Masho geen contact met haar biologische ouders.

Er zijn meerdere van deze cases in diverse landen, ouders die hun kinderen onder valse voorwendselen afgenomen zijn. Enkele Deense vergunninghouders melden ondertussen dat het verboden is zoekers in te schakelen om contact met biologische families te maken. Momenteel wordt juridisch uitgezocht of dit correct is, of een dekmantel.

Eén gezin is inmiddels herenigd. Een aantal andere gezinnen is bezig met papieren (paspoorten, tickets e.d.) maar er is gebrek aan fondsen. Kortom ('t is bijna Kerst en wat is nou een tientje, toch?): http://www.indiegogo.com/projects/operation-mercy-mercy-ii

• amberr

Wat een afschuwelijke maar ook indrukwekkende documentaire. Wat mij opvalt is dat de Deense ouders wel heel erg oud zijn als ze beginnen met de adoptie (al eind 40).

Hebben de beste bedoelingen maar komen ook heel erg naïef over. Ik hoor iedere keer dat het meisje dit moet en dat moet. En dat negeren en onverschillig zijn het beste zou zijn.

Ik vraag mij af hoe zoiets kan werken. Ook zie ik hierin heel duidelijk hoe heel erg veel adoptieouders gewoon worden voorgelogen door organisaties die grof geld verdienen aan adopties. En dat het adopteren van een ouder kind toch een stuk problematischer kan zijn dan van een jong kind. Dit meisje had al teveel meegemaakt en kon zich alles herinneren van haar ouders, omgeving en familie. Het was te laat om haar daar weg te halen.

Het enige dat je ziet is een normaal kind dat langzaam een leeg poppetje wordt. Echt afschuwelijk.

Het beste zou zijn om deze hele adoptie terug te draaien en haar terug te sturen naar waar ze hoort.

Maar ik vrees dat het zelfs daarvoor te laat zal zijn :-(

• Nathalie

Ohw nee, wat erg dit… :-( Misschien toch overgaan tot adoptie voor kinderen die echt geen ouders meer hebben… Dit kan toch niet?