Anneke,
Het uiten van onmacht en woede komt meestal omdat iemand niet met redelijke argumenten kan komen om zijn gelijk te laten zien.
Misschien iets om over na te denken.
Hoeveel weblogs en fora van Amerikaanse biologische moeders lees jij eigenlijk? Geen enkele, zo te zien. ('dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord'). Heel bijzonder, deze desinteresse in de herkomst van je kind. Misschien kun je daar eens je licht opsteken, ipv te googlen naar allerlei nutteloze fora.
Op die weblogs en fora wordt de term birthmom namelijk veelvuldig vergeleken met incubator en battery cage. Ik citeer slechts.
Die zogenaamd internationaal gebruikte term wordt hoofdzakelijk gebruikt door adoptie-ouders en de mensen die daar geld aan kunnen verdienen, omdat “birthmom” minder bedreigend is (baren en toedeledokie). Ook deze info komt van een biological mom forum. Evenals: “They buy your child, promiss you the world, and then you never hear from them again.”
Zo, laat alle berichten over “ik heb eind vorig jaar nog een kerstkaart met een foto gestuurd” maar komen: de vraag wat je gaat zeggen als je kind vraagt waarom je de biologische moeder niet financieel ondersteund hebt, ipv het kind naar de andere kant van de wereld te verschepen, blijft gewoon staan. In het belang van het kind, overigens: het zal mij verder worst wezen hoe jullie zelf de puberteit van je kind door gaan komen, qua eigen schuld dikke bult.
Zoals ik al eerder zei: mijn dochter is een vondeling en kwam onder geen enkel beding in aanmerking voor domestic adoptie, beetje lastig om haar ouders te ondersteunen, lijkt me. Maar mocht je weten wie het zijn: ik ben zeer geinteresseerd in hun adres.
Ik ondersteun nav een bericht van iemand op dit prikbord al wel een organisatie die Amerikaanse biologische moeders onafhankelijke ondersteuning biedt (dus niet gelieerd aan iets of iemand die aan hen kan verdienen). Het grootste gedeelte van die a.s. moeders besluit na die onafhankelijke ondersteuning alsnog hun kind te houden, dit tegenover 5% van a.s. moeders die ondersteund worden door adoptiebureaus en advocaten. Wat een verschil, niet? Hoe zou dat nou toch komen? $$$?
Michiel, dank, maar dit is nou eenmaal de manier waarop VS-gangers “communiceren”: zo gauw ze de argumenten niet kunnen weerleggen gaan ze kantklo… eeeh… katten.
Nou, de mening dat het niet klopt ligt wel wat breder dan alleen bij mij…:-). Verder denk ik dat je in elk geval ook niet kunt zeggen dat het een feit is dat het wel klopt…. Maar persoonlijk vind ik dat je wat spijkers op laag water aan het zoeken bent A: eerst is mijn taalargument zwak en negeer je de rest, nu begin je een theorie te melden over feiten en meningen… allemaal niet zo inhoudelijk….
Doeg!
Beste S.
Zoals blijkt uit de hoeveelheid reacties bij dit topic zijn er voor- en tegenstanders
van adoptie uit de VS. Bedankt voor je bijdrage. Als moeder van twee prachtige kinderen uit de VS,
kan ik jouw verhaal volledig onderschrijven.
Zo lang er keuzes door de vergunninghouders geboden worden voor adoptie van kinderen, jong, ouder, sn, nsn,
dan staat het adoptieouders vrij om hun eigen keuzes te maken, dan wel hun eigen grenzen hierin aan te geven.
Iedereen maakt hierin zijn eigen keuzes, op basis van zijn eigen grenzen, mogelijkheden, en ervaringen/gevoelens.
Laten we elkaars keuzes respecteren.
Gr.
Puck
Over de rest is al honderd keer over en weer geschreven en vond ik de moeite van het negeren waard En dan beweer jij dat het niet inhoudelijk is? Herhalen wat anderen zeggen vind ik nou ook niet getuigen van veel diepgang.
Het ging mij erom dat je kwam met een een loos argument over taal. Maar goed, je moet wat schrijven, toch?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?