waarom zo negatief over jonge kindjes en de VS???

• KP

Onverbeterlijk…….

Wat een gedachte zonder jou geen goede moeder voor je kind? Wees maar liever realistisch ons kind heeft het hopelijk bij ons fijn en goed maar had hij dat elders niet gehad? Dat durf ik niet te zeggen hoor. Jouw kind heeft geen geluk met jou, jij hebt geluk met je kind!!

Enne zelf kinderen die mishandeld worden zeggen vaak hun ouders lief te vinden dus ja idd loyaliteit heet dat. Ik vraag me af of jouw zelfingenomen gedachten en houding ook overeind blijven als jouw kind een moment krijgt waarbij het boos wordt omdat hij/zij gedaopteerd is en jou even niet meer zo leuk vind.

• KP

Hi Anja,

Geen probleem.

En ja wie weet komt er hopelijk ooit op een dag ook voor ons ook zo'n geweldig bericht op een lijst voorbij…kindje gezocht ;-) Hoop moet je houden.

Groet

KP

• Anoniem

Ik heb uiteraard informatie opgevraagd over adoptie uit de VS, maar ook uit China, Taiwan, Afrika en meer landen, om ons goed te informeren over alle mogelijkheden, wachtlijsten en opties. Lijkt me logisch als je moet kiezen voor een vergunninghouder en een land?!

Ik vind het knap dat ‘ik ook anoniem’ uit komt voor haar mening in deze discussie die toch wel erg hard overkomt op mij!

"Terwijl het niet kennen van de geboorteouders zoveel verdriet brengt bij kinderen…." Dit kan je niet zeggen!!! Niet elk kind heeft de behoefte zijn/haar adoptieouders te leren kennen, dat weet ik uit mijn naaste omgeving.

En in de VS is er een optie om contact te houden met de moeder, door brieven, foto's en eventueel echt contact. Dit is afhankelijk van wat jij en zij willen. Ik vind dat een heel mooi idee, tegenover het feit dat bv kindjes uit China vaak niets weten over de achtergrond. En je kan toch zo die oceaan over vliegen om meer van de roots van een kindje te laten zien?

Misschien een goed idee om de discussie te sluiten? Ik heb hem gestart omdat ik oprecht geinteresseerd was in meningen van anderen en de vraag waarom er toch zo negatief gedaan wordt over baby's en over de VS, maar de toon is zo negatief helaas.

• Anneke

Anoniem,

ja, dit onderwerp roept veel kwade gevoelens op bij bepaalde adoptieouders. Een bepaalde groep adoptiemoeders kijkt met een hele zwarte bril naar deze vorm van adoptie en met een roze bloemetjesbril naar adoptie van ‘oudere SNkinderen’ uit andere landen.

Als je je bril afzet zie je dat iedere adoptie uniek is en dat het belangrijk is dat je een adoptieland kiest dat bij je past.

Er zijn heel veel ‘oudere’ SNkinderen die een ouder zoeken, en het is fantastisch dat daar veel aandacht aan besteed wordt. Ouders die pas beginnen met info winnen over adoptie moeten daar zeker op gewezen worden. Je hebt een aantal jaren de tijd om je gedachten te laten gaan over wat de mogelijkheden zijn, tenslotte!

Maar het is jammer dat de groep die dit zo actief doet, het nodig vindt om onwaarheden over adoptie van ‘jonge’ kinderen te vertellen ;-) Daar is naar mijn idee niemand bij gebaat. Zeker ook de ‘oudere’ kinderen niet, als voor de adoptieouders blijkt dat het toch niet zo heel eenvoudig is: een kindje van 5 met meerdere zwaardere SN's.

Ongekleurde en eerlijke info is van groot belang! De nadruk ligt naar mijn idee teveel op: ach, ik merk helemaal niets van zogenaamde special needs, en 6 jaar is een hele leuke leeftijd.. dat is mij wat te naief.

Anneke

• Anoniem

Anneke, bedankt voor je post!

• Johanna

Anneke Schreef:

——————————————————-

> Anoniem,

>

> ja, dit onderwerp roept veel kwade gevoelens op

> bij bepaalde adoptieouders. Een bepaalde groep

> adoptiemoeders kijkt met een hele zwarte bril naar

> deze vorm van adoptie en met een roze

> bloemetjesbril naar adoptie van 'oudere

> SNkinderen' uit andere landen.

> Als je je bril afzet zie je dat iedere adoptie

> uniek is en dat het belangrijk is dat je een

> adoptieland kiest dat bij je past.

> Er zijn heel veel ‘oudere’ SNkinderen die een

> ouder zoeken, en het is fantastisch dat daar veel

> aandacht aan besteed wordt. Ouders die pas

> beginnen met info winnen over adoptie moeten daar

> zeker op gewezen worden. Je hebt een aantal jaren

> de tijd om je gedachten te laten gaan over wat de

> mogelijkheden zijn, tenslotte!

> Maar het is jammer dat de groep die dit zo actief

> doet, het nodig vindt om onwaarheden over adoptie

> van ‘jonge’ kinderen te vertellen ;-) Daar is naar

> mijn idee niemand bij gebaat. Zeker ook de

> ‘oudere’ kinderen niet, als voor de adoptieouders

> blijkt dat het toch niet zo heel eenvoudig is: een

> kindje van 5 met meerdere zwaardere SN's.

> Ongekleurde en eerlijke info is van groot belang!

> De nadruk ligt naar mijn idee teveel op: ach, ik

> merk helemaal niets van zogenaamde special needs,

> en 6 jaar is een hele leuke leeftijd.. dat is mij

> wat te naief.

>

> Anneke

Bedankt! Precies zoals het is!

• Johanna

en nee ik heb niet uit de VS geadopteerd..

• BG

Maar Anneke, wat zou er nou zo ingewikkeld kunnen zijn aan het opvoeden en houden van van een kindje dat zeg maar een onderbeen mist of iets dergelijks?

Het vraagt van ouders:

-onvoorwaardelijke liefde

-acceptatie van het kind zoals het is

-steun in moeilijke tijden

-tijd die je in je kind wilt steken

Zijn dat niet eisen die aan alle adoptieouders worden gesteld? Als je dat niet kunt/hebt zou je dan wel aan adoptie moeten beginnen of uberhaupt aan een kind want je krijgt sowieso het nodige op je pad? Waarom zou het makkelijker zijn om een kind met een perfect lijfje op te voeden? Ben benieuwd naar je antwoord.

• KP

Daar ben ik ook heel benieuwd naar BG. En waar ik ook heel benieuwd naar ben wat bedoel je met dan met onwaarheden verspreiden over de adoptie van jonge kindjes?? Kun je daar iets meer duidelijkheid over geven?

KP mama van een heel jong adoptiekindje

• Anoniem

@BG: er is natuurlijk wel een verschil in SN, wij staan open voor heel veel dingen (arm missen, slechthorend etc), maar bv niet een been missen. Het is nou eenmaal zo dat je moet kiezen tussen bepaalde SN waarvan je denkt dat je die aan kan. Dat scheelt per persoon. Ik denk dat het bij Anneke niet zozeer ging om SN, maar meer om de leeftijd. En ook dat is naar mijn idee een persoonlijke keuze.

Maar dat een adoptiekind al het nodige op zijn pad krijgt, dat hoeft niet, sommige adoptiekindjes staan er soms niet eens bij stil dat ze geadopteerd zijn en hebben er geen problemen mee, zien het misschien wel als iets moois! Maar dat heeft weer niets te maken met de keus van leeftijd of de VS.