Nieuwe vergunninghouder

• Michiel

Ik vond ook nog deze brief van de staatsecretaris: http://www.anewway.nl/index.php/documenten-download

Hij staat doodleuk uitzonderingen toe op het subsidiariteitsbeginsel en op revocatieperiode, omdat de geboorteouders adequaat gecouncild zouden zijn voorafgaand aan de afstand van hun kind. #haagsadoptieverdragindeprullenbak

• Marièlle67

Dat was dus precies wat ik met mijn post bedoelde, het feit dat de Ned. overheid hier aan meewerkt maakt dat dit soort praktijken in stand kunnen worden gehouden. Je moet toch gewoon boter op je hoofd hebben als bewindsman om te kunnen zeggen dat de procedures daar zorgvuldig zijn.

• Nannie

Ik heb een maand of 3 geleden contact met hen opgenomen en één van m'n vragen waren de kosten.

De informatie: met 20.000 euro was ik er niet.

Duss… het zal zeker meer kosten dan die 4500 euro, alleen staat dat dus niet op de website.

Nog los van alle andere kanttekeningen die ik hier lees trouwens.

• Thea

Hallo,

Ik heb ook contact met ze opgenomen en de kosten voor het buitenlandse deel zijn ongeveer 40.000 dollar. Het is absoluut een hele boel geld. Wij hebben ook geïnformeerd over Namibië bij de Nas en dan ben je ook enorm veel geld kwijt (ongeveer 23.000 + dan nog de reis en verblijfskosten voor 3 maanden dus tel dan zeker een goede 10.000 bij op denk ik).

Persoonlijk willen wij graag zo jong mogelijk en zo gezond mogelijk. Daar sluit Amerika goed bij aan. Andere landen hebben enorme wachtlijsten en de special needs worden ook steeds groter. Dat is toch wel wat de meeste mensen bezig houdt denk ik, tot waar ga ik en kan ik gaan met SN. Volgende week beginnen bij ons de gesprekken met de raad, we zullen zien over ene paar maanden waar wij uiteindelijk voor gaan kiezen, spannend!

Groetjes Thea

www.grenzeloos-verlangen.nl

• Michiel

Heb je ook gevraagd wat er met dat geld gebeurt? Ik ben namelijk bang dat de afstandsouders direct of indirect een vergoeding krijgen. En dat Goldstein cs een riant salaris genieten van hun diensten.

• Nannie

Hallo Michiel,

Ik heb het niet gevraagd, omdat ik 20.000 euro al een absurd bedrag vind eerlijk gezegd…

En ik weet niet hoor, maar 40.000 euro is wel heel, heel erg veel….

Dat gaat echt niet allemaal naar medische kosten van de moeder.

Ook niet de helft lijkt mij….

• m.r

Bedragen die ik doorkreeg lag tussen de $35.000 en $45.000 voor het deel van de VS en in Ned €4500 + de kosten voor o.a.nog documenten/notaris oid.

Kostenverschil zit hem o.a. in uit welke staat het kindje vandaan komt. Een hele hap geld waarvan ik mijn twijfels heb waar of dat allemaal heen gaat.

• Marièlle67

Meneer Goldstein en consorten zullen er vast niet arm van worden lijkt me zo

• N&P

Pfff, wat absurd allemaal die hoge bedragen!

Ik begrijp ook echt niet dat het ministerie hieraan meewerkt. Dat vind ik echt teleurstellend. Want dan raak je toch het vertrouwen kwijt in degene die er op toe moet zien dat adoptieprocedures goed verlopen met de rechten van het kind en biologische ouders voorop. (en die van de adoptieouders achteraan)

Dit soort dingen maakt voor mij de adoptieprocedure moeilijk. Steeds maar weer die vraag of het rechtmatig zal zijn/gaan….dat vind ik het zwaarst van allemaal.

• Yuut

Ik vraag me af of het gewoon is dat je dat hele bedrag betaalt, of dat je nog enige specificatie krijgt waar het naar toe gaat…..ben bang dat er een hoop bij de firma Goldstein blijft hangen nl. Misschien een stereotyp beeld, maar als je id VS je kind afstaat gaat het niet goed met je, ben je vaak jong en vraag ik me af of je maar enigzins voor je rechten kunt opkomen.

Zou het anders vinden wanneer je echt ziekenhuisrekeningen krijgt waaraan je kunt zien dat het geld naar zorg vooraf, tijdens en na de bevalling gaat. In de VS zijn veel mensen voor dat soort kosten niet verzekerd, en zijn de kosten voor goede zorg erg hoog, dus dan zou ik snappen waarom as adoptieouders daar voor opdraaien.

Maar, idd heb zo mijn twijfels….