Police uncover second ‘baby factory’ in a week
http://news.ninemsn.com.au/world/2013/05/16/13/02/police-in-nigeria-uncover-second-baby-factory-in-a-week
Beste Eugene,
Ik heb totaal over jouw opmerking heen gelezen (kan gebeuren in zo'n lange draad) dus vandaar de late reactie. Volgens mij heb jij het artikel echter niet goed gelezen. Het gaat om een Zuid-Afrikaans koppel dat een kindje heeft geprobeerd te adopteren in Botswana. Het gaat dus helemaal niet om adoptie uit Zuid-Afrika zelf. Daar komt nog bij dat er een stokje voor gestoken is.
Groet,
Sander
Vreselijk wat deze dame van Schalkwyk heeft geprobeerd te doen:
“Van Schalkwyk, who ran the Survivors’ Sanctuary in Durban North, was arrested after a Carte Blanche report in which it was alleged she had tried to sell a brother and sister to several couples in 2011.”
Gelukkig is ook hier een stokje voor gestoken:
“The home was subsequently shut down by the social welfare department and the children were placed in care.”
Maar wat gaan we nu hieraan doen:
http://www.iol.co.za/lifestyle/family/kids/adoption-crisis-for-2-million-children-1.1521324#.UauXAEAwcb0
http://m.bizcommunity.com/Article.aspx?l=196&c=423&i=94259
M.a.w.: jij post hier wel goede informatie over wat er mis gaat in adoptie, maar het zou zo verfrissend zijn als we het ook af en toe eens over oplossingen voor kinderen in nood zouden kunnen hebben.
Groet,
Sander
Ik vind jouw manier van proberen in te vullen wat ik beweer nogal typisch. Waar doe ik een dergelijke uitspraak?
Dit prikbord gaat over adoptie, en misstanden inzake dat onderwerp moeten hier de ruimte krijgen. Het artikel over Beitbridge waar je nu naar verwijst, beschrijft zelf; "We believe omalayitsha are part of human trafficking syndicates targeting vulnerable young children specifically as there is a demand for labour and sexual exploitation in South Africa,”
Waar is de link met adoptie? En specifiek die met adoptie van Zuid-Afrika naar Nederland?
Zou het niet zo kunnen zijn dat als we niet als de sodemieter aan de slag gaan met het bedenken van oplossingen voor de 1,8 miljoen weeskinderen die ZA telt, deze weeskinderen ook ten prooi kunnen vallen aan kinderarbeid en seksuele uitbuiting?
Het Department of Social Development in ZA geeft zélf aan dat adoptie en pleegzorg allebei onderdelen van een hele reeks legitieme middelen zijn om kinderen veiligheid en zekerheid te kunnen bieden. Hier staan een paar interessante documenten die daar over gaan:
http://www.dsd.gov.za/ - specifiek in de strategische plannen (zie linkerkolom) genoemd staat een doelstelling om er alles aan te doen om adoptie te laten groeien - binnenlands én interlandelijk. Voor het komende fiscale jaar liefst met 10%. Helaas is de realiteit dat het afneemt en dat het aantal weeskinderen schrikbarend groeit.
Wat draagt jouw gevit op mij over dat ik m'n kop hiervoor in het zand zou steken, bij aan oplossingen voor kinderen? Meer specifiek: wat stel jíj voor? Haal zelf je hoofd eens uit het zand en kom met iets constructiefs!
“Alles op alles zetten om kinderen in hun eigen familie te laten opgroeien.”
Dan moet die familie er wel zijn, c.q. beschikbaar/traceerbaar zijn. Hiervoor zijn regels opgesteld die worden gecontroleerd alvorens de (inter)landelijke adoptabiliteit van een kind geldig is. Zie Children's Act No. 38 van 2005, geïmplementeerd in 2010.
“En de incentive van de exorbitante adoptiekosten wegnemen (moratorium), zodat kinderhandel minder lucratief is.”
Die is er ook: het maximaal te rekenen bedrag is door het Department of Social Development gecommuniceerd aan de (interlandelijk) geaccrediteerde adoptieorganisaties (interlandelijke adoptie verloopt uitsluitend via deze organisaties) en die worden daarop ge-audit. Gaat er nauwgezet aan toe heb ik begrepen. Ik heb ook gehoord dat het DSD de post die ooit was opgenomen om adoptieouders mee te laten betalen aan tehuiskosten, geschrapt heeft.
Tenslotte zitten de rechter en de ambassade van het ontvangende land (kind vertrekt op eigen paspoort) er nog tussen voordat een geadopteerd kind kan uitreizen uit Zuid-Afrika.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?