Er zijn ook andere reden voor adoptie; de bio-moeder van mijn dochter is niet geholpen met geld………
Marieke reageert op iets wat jij schrijft.
Mbt adopties uit Oeganda: ik vond het vanaf het begin vreemd dat je eigenlijk alleen nog kinderen met een SN kunt adopteren, behalve dan uit Oeganda…
En dan ook nog eens zo'n korte wachttijd.
Ik hoop oprecht dat de procedures daar zsm kloppend gemaakt worden, zodat de kinderen die het WEL heel hard nodig hebben geadopteerd kunnen worden.
ZIjn de adopties vanuit andere landen ook gestopt?
Volgens mij worden er bij heel veel andere landen ook vraagtekens geplaatst. NSN adoptie uit China - kan echt niet meer, de laatste dossiers daarvoor zijn begin 2009 ingediend (al rijkelijk laat in mijn beleving), adoptie uit Haiti is stopgezet, over de VS is op dit forum al veel gezegd. Dus waarom jij zegt dat er alleen op Afrikaanse landen wordt gelet is mij een raadsel. Toevallig deze topic ja, omdat het onderwerp de recentelijke stopzetting van adopties uit Oeganda is….
Beste Nannie,
Ik neem het je niet kwalijk maar denk je niet dat het heel lomp overkomt om te stellen dat alle kinderen die al uit Oeganda naar Nederland zijn gekomen het niet hard nodig hadden om geadopteerd te worden ? Je bedoelt het wellicht anders, vandaar dat ik er graag een reactie op wilde geven.
groetjes, Lila
Hallo Lila,
Sorry, kan inderdaad lomp overkomen zoals ik het schreef.
Uit wat ik las (via de links) begreep ik dat de kans bestaat dat eea niet klopt met adopties uit Oeganda.
We willen niet dat kinderen die bij hun ouders op hadden kunnen groeien in adoptie terecht komen, dus procedures moeten kloppen.
Want je wilt de kans niet lopen dat het niet klopt.
Er zijn echter ook een hoop kinderen voor wie adoptie onontbeerlijk is.
Daarom hoop ik dat eea goed onderzocht wordt en waar nodig recht wordt gezet zodat die kinderen niet nodeloos hoeven te zitten verpieteren in een weeshuis.
Hiermee bedoel ik niet dat de kinderen die tot nu toe naar Nederland zijn gekomen het niet hard nodig hadden om geadopteerd te worden.
Maarrr… eea moet wel onderzocht worden als er signalen komen dat eea niet klopt in het land van herkomst.
Dat komt omdat de focus van adopterend Nederland (en de rest van de ontvangende landen) momenteel op Afrika ligt. En aangezien de vraag naar jonge NSN kinderen het aanbod vele malen overtreft, ontstaat er kinderhandel. Vóór Zahara Jolie werden bijvoorbeeld aidswezen voornamelijk opgevangen door de extended family, nu blijkt dat je er erg veel geld mee kan verdienen. Ook met kinderen die geen ‘wees’ zijn.
“We willen niet dat kinderen die bij hun ouders op hadden kunnen groeien” …of bij de extended family, zoals gebruikelijk was voor het ‘aanboren’ van deze ‘nieuwe kanalen’?
..eea niet klopt? Volgens een voormalig visa-verstrekker klopte het bij 99% van de zaken niet, werden de kinderen pas bij de rechtbank voor het eerst gezien door een sociaal werker.
En wordt in 90% van de procedures niet eerst gekeken of er wellicht andere vormen van opvang mogelijk waren (extended family).
Ik vraag mij af bij welk percentage rammelende procedures aspirant adoptieouders gaan inzien dat er iets grondig mis is. En niet alleen in Uganda.
Het is m.i. wachten op de eerste Afrikaanse Rahul (dank, Michiel, geen rekening sturen nu he). Of Afrikaanse Anyeli.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?