Hoi Mirjam,
Ben jij wel eens in Afrika geweest?? Zelf heb ik jaren als vrijwilliger gewerkt en als je die armoede ziet, die er vooral heerst…. waarbij de meeste mensen niet eens genoeg voor zichzelf en hun eigen kinderen hebben…. laatstaan om een kind op te nemen in het gezin …. zelfs als het een kind van een broer of zus is. De nood is daar zeer hoog !!
Verder vind ik het heel raar in Nederland dat Vergunninghouders zoveel macht hebben!!….. Ik begrijp dat aspriant adoptieouders er alles voor over hebben dus ook veel geld betalen, misschien niet altijd even goed kijken of alles in het land wel klopt….. dit komt ook omdat vooral het gevoel overheerst. Aan de ene kant kwalijk en aan de andere kant ook logisch omdat aspirant adoptieouders al een lange weg gegaan zijn …….. Soms moet je denk ik dus aspirant adoptieouders tegen hun zelf beschermen!!
Daarom vind ik moet er grotere controle zijn bij Vergunninghouders….. kloppen hun torenhoge prijzen?? Waar gaat al het geld naar toe wat de aspirant ouders betalen?? Kloppen hun contacten. Zij zijn verantwoordelijk voor de adoptieprocedures.[/u] Zij zijn degene die van de Nederlandse staat toestemming hebben om adopties te regelen. En wanneer je de Vergunninghouders gaat aanpakken op de juiste manier en wanneer de vergunninghouders transparant worden !!1Pas dan zullen deze misstanden zoals nu in Oeganda een stop kunnen brengen