Goed gelezen
Nee Elfje, niemand is verplicht om te tekenen, daar heb je gelijk in. Maar iedereen die overweegt tot tekenen: lees eerst heel heel goed de tekst van de petitie om te kijken of je je er echt in kunt vinden! Ik heb ooit een petitie getekend om de mogelijkheid tot zelf doen bij adoptie te handhaven en vervolgens zijn de aspirant VS ouders daarmee aan de haal gegaan. Dom van mij, ik had beter moeten lezen. Dus dat adviseer ik nu een ieder. Voor mij is de tekst te ‘open’, te algemeen en ik teken dan ook zeker niet.
Wat een insinuatie weer Elfje… jammer hoor..:-(. Nee, we hebben geen bezwaar gemaakt, maar het geld is linea recta naar kinderen gegaan die het nodig hebben. Heb ik al eerder geschreven, maar dat schijn je niet te willen lezen of geloven?
Dat is dan jouw probleem verder, want niet de issue hier.
Lang niet iedereen heeft die vergoeding nodig, adoptie van jong/gezond is steeds minder nodig, en adoptie is geen ‘goede daad’. Samenvattend mijn bezwaren tegen de inhoud van de petitie. Dus lees ‘m voordat je ’m tekent was mijn advies. That's all.
Doeg!
Nou Nannie, dat lijkt me nogal optimistisch gedacht..:-). Zoals ouders met biologische kinderen ook niet automatisch iets gemeen hebben met alle andere ouders met biologische kinderen, zo hebben heel veel adoptieouders ook niets met elkaar gemeen. Geadopteerd hebben als gemeenschappelijke factor, is niet gemeenschappelijk genoeg voor het opbouwen van echte banden. En als ik iets geleerd heb (o.a. in onze zelfdoeprocedure) is het juist wel dat adoptieouders elkaar juist heel vaak iets niet gunnen: uit afgunst omdat anderen meer geluk lijken te hebben, of omdat de procedure bij anderen sneller lijkt te gaan. Ik weet van mensen die anderen ‘verklikt’ hebben bij de Raad van Kinderbescherming en allerlei andere zaken. Kortom, het rooskleurige verhaaltje van gemeenschappelijkheid gaat lang niet altijd op!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?