paul de leeuw

• homo-adoptant

Heel erg bedankt Triangle. Je geeft hier zeer treffend de situatie weer. Ook in dit geval is het allemaal heel netjes gegaan, en zijn de regels gevolgd.

Triangle schreef:

>

> Zolang we het zogeheten naadje van de kous niet weten vind ik

> dat men erg voorzichtig moet zijn met het doen van bepaalde

> uitlatingen en veronderstellingen.

>

> Ik moet mij sterk vergissen, maar amper een jaar geleden

> werden er gelijksoortige veronderstellingen met betrekking

> tot P. de Leeuw en de adoptie van een kind neergepend.

> Hij zou geen VIA-cursus gehad hebben, niet de wettelijke

> adoptieprocedure gevolgd hebben, geen gezinsonderzoek

> ondergaan hebben en wat dies meer zij. Het kind zou illegaal

> zijn, het zou gekocht zijn. En dat allemaal omdat Paul

> beroemd is en dus geld heeft.

> Alle uitgesproken veronderstellingen ten spijt bleek dat ook

> hij (zoals dat ook niet anders kan in Nederland) keurig

> netjes en zoals ieder ander de wet en geldende

> adoptieprocedure regels, onderzoeken en cursussen had

> doorlopen en er echt geen sprake was van een versnelde

> procedure omdat hij P.d Leeuw heette.

>

> Al met al een storm in een glas water gebaseerd op

> suggestieve veronderstellingen. Laten we nou verstandig zijn

> en dat deze keer voorkomen.

> De wereld van afstand en adoptie is voor iedere betrokken

> partij al zo hard en moeilijk, maak deze niet nog harder en

> hartelozer door het uitspreken van veronderstellingen waarin

> feitelijk een vorm van afgunst te proeven valt.

>

> Vriendelijke groet,

> Triangle

• homo-adoptant

Ik zal het maar even uitleggen voor al die mensen hier die er GEEN bal van begrepen hebben (Sorry maar ik begin nu toch kwaad te worden) Namelijk jullie allemaal: Annalies, Carla, Jose en ook Jari.(of is jouw laatste opmerking sarkastisch bedoelt?)

Ten eerste: De Nederlandse wet legt op dat je als homostel niet gezamelijk mag adopteren, maar dat slechts een van beide kan adopteren. Dus Niet de VS. In het gezinsrapport van de RvK wordt het gehele gezin beschreven, kortom ook de homoseksuele levenssituatie waarin je je bevindt. Het is in de VS dus zeer zeker wel bekend dat Paul en Stephan een homostel zijn.

Verder proef ik de suggestie dat de adoptieprocedure versneld is gegaan doordat Paul de eerste heeft geadopteerd en Stephan de tweede. En dat Paul en Stephan hier willens en wetens gebruik van hebben gemaakt.

Helaas, dit is allemaal niet waar, en het is allemaal niet mogelijk.

Neem maar van mij aan: De eenouder adoptie procedure heeft tot gevolg dat je minder rechten hebt als getrouwde heteroseksuelen, maar wel meer plichten. Je bent namelijk niet meteen samen juridisch ouder van het kind, maar je moet wel SAMEN aan alle zelfde verplichtingen voldoen als de samenadopteerders.

Kortom, samen heb je te maken met de wachttijd van een jaar tussen de ene adoptie en de volgende, en je wordt samen beoordeelt in je geschiktheid tot adopteren.

Hopelijk zien jullie nu iets beter in dat de adoptieprocedure geheel is verlopen zoals die ook voor anderen zou zijn verlopen! Zie voor verdere uitleg mijn mailtje :

Toverwoord Special Needs

• homo-adoptant

Maar het is dus niet de oplossing! Lees mijn email toverwoord: Special Needs

• homo-adoptant

Eindelijk eens iemand die weet hoe het zit.

• Esther

En ik sluit me weer volledig aan bij homo-adoptant: ook ik kreeg behoorlijk de p.. in over sommige berichten.

Maar nog enige info:

- Voogdij tussentijds regelen

Wat ik weet is dat adoptie volgens het Amerikaans recht door een niet USA-ingezetene een ‘voorlopige’ is, totdat deze definitief is uitgesproken. Naast de ‘bedenktijd’ van de afstandsouders heb je te voldoen aan de eis van het Amerikaans recht (dit kan ook afhankelijk zijn van de staat, dat weet ik niet) namelijk een aantal ‘rapportages’ met steeds tussenpozen van een aantal maanden uit te brengen. Pas als hieraan is voldaan, zal een rechter tot defnitieve adoptie volgens het Amerikaans recht overgaan. En dan moet e.e.a. nog volgens het Nederlands recht worden geregeld.

De tijd die tussen de definitieve uitspraak en de voorlopige adoptie ligt is ‘juridisch’ gezien een ‘zwart gat’ voor de adoptieouders. De adoptie is immers zowel volgens het Amerikaanse áls het Nederlandse recht nog niet bekrachtigd! Echter, mét die ‘voorlopige’ adoptie hebben wij (2 dames) de voogdij over onze zoon geregeld. En let op: beiden zijn voogd, dus niet 1 voogd en de ander toeziend voogd, nee beiden voogd. Op deze manier is onze zoon - totdat alles volgens het Nederlands recht is geregeld - in ieder geval een béétje beschermd mocht ons iets overkomen.

- Partner niet 3 jaar wachten

Van het ministerie van Justitie heb ik begrepen dat ook paren van gelijk geslacht de adoptie volgens het Nederlands recht kunnen regelen indien zij beiden aan kunnen tonen 1 jaar voor het adoptiekind te hebben gezorgd. De regel van 3 jaar gaat dus niet meer op voor de ‘partner’ van de adoptant.

• jari

Beste homo-adoptant,

Inderdaad was mijn laatste opmerking sarcastisch bedoeld om deze zinloze “discussie” te beëindigen.

Ik ben namelijk van mening dat iedereen, en dus ook Paul en Stefan mag adopteren. Ik heb altijd aangenomen dat zij, net als ieder andere adoptie-ouder, ook de verplichte procedure hebben doorlopen.

Dus vond ik het nodig om zo te antwoorden naar Annelies toe.

Want dit is natuurlijk weer typisch Nederlands: waarom zij wel en wij niet?

Ik kijk niet naar anderen maar naar mezelf want ik ga altijd uit van mezelf.

Groetjes,

Jari

• Mirjam Pol

Hallo Meta

Met belangstelling je bericht gelezen. Ik ben een alleenstaande vrouw die graag wil adopteren. Ik heb op het mailadres in het bericht geklikt maar het lukt me niet bij jullie binnen te komen.

Ik wil graag info omtrent zelf adopteren, welke wegen je moet bewandelen etc

vriendelijke groeten

Mirjam Pol

E Brandstromstraat 80

2037 LT Haarlem

• jose heinink

mijn enige vraag was hoe is het mogelijk dat er nu al een 2e kindje bij paul de leeuw en zijn vriend is. verder niets dus geen afgunst of iets dergelijks, geen verdere bijbedoelingen maar gewoon een vraag.

en die is nu dus beantwoord.

• Sandy b

Ben ik het niet mee eens om dat special needs te noemen.

Alleen als dat kindje veel te vroeg geboren is stel 2 a 3 maanden dan zou ik overwegen om dat eventueel special needs te noemen. Hangt een beetje van de gevolgen af. Spastisch? Geestelijk achter?

Er zijn namelijk verschillende landen waaruit je kunt adopteren waarbij je een te vroeg geboren kind kunt verwachten en dat wordt dan een gezond kind genoemd.

Ik heb geen idee hoe het kind van Paul en partner is, ik zou daar eerst op wachten voor je daar iets met zekerheid over kunt zeggen.

Wat betreft het geld, ik denk wel dat dat iets uitmaakt. niet iedereen kan zomaar, na nauwelijks een jaar alweer het bedrag voor adoptie ophoesten. maar of het geld geholpen heeft om de procedure te bespoedigen. ik weet het niet en hoef het ook niet te weten. Fijn voor ze.

• Niet homo-adoptant

Wij staan op de wachtlijst voor een eerste uit Taiwan.

Daar is het regel ipv een uitzondering dat je een special needs kindje voorgesteld kunt krijgen.

Maar er zijn verschillende gradaties. En sommige zijn het niet eens waard om het special need te noemen. (let wel! mijn persoonlijke mening)

Wil je niet voor een te vroeg geboren kind in aanmerking komen dan valt Taiwan al af voor de aspirant adoptie ouder.