paul de leeuw

• michel

Beste niet-homo adoptant,

Wij hebben reeds een kindje voorgesteld gekregen uit Taiwan. Betreffende je verhaal ben ik het grotendeels met je eens alleen de laatste zin dat een aspirant adoptieouder afvalt voor Taiwan als je niet voor een prematuur kind kiest, dat klopt niet.

Voor de andere asp. adoptieouders, kleine uitleg:

Je kan in Taiwan kiezen uit 6 categorieën:

Premature kinderen

Sociale achtergrond

1 a 2 kleine operaties

meerdere operaties

schisis

zwaar gehandicapt

Als asp. adoptieouder wordt je gevraagd welke categorieën je wel wilt en welke niet. Je bent dus niet verplicht om voor prematuurtjes te kiezen.

Voor de rest: succes met het wachten verder op de lijst. Als het voorstel komt, dan weet je niet wat je overkomt!! Prachtige kindjes zijn het!!

• Miranda

Wat ik me afvraag is of Paul de Leeuw ook wel eens op het prikbord kijkt en wat hij daar nou allemaal van vindt.

• homo-adoptant

Sandy b schreef:

>

> Ben ik het niet mee eens om dat special needs te noemen.

> Alleen als dat kindje veel te vroeg geboren is stel 2 a 3

> maanden dan zou ik overwegen om dat eventueel special needs

> te noemen. Hangt een beetje van de gevolgen af. Spastisch?

> Geestelijk achter?

En wie zegt dat het kind niet 2 a 3 maanden te vroeg geboren is ? Want dat is het namelijk.

> Er zijn namelijk verschillende landen waaruit je kunt

> adopteren waarbij je een te vroeg geboren kind kunt

> verwachten en dat wordt dan een gezond kind genoemd.

>

???Ja, en wat wil je daar mee suggereren????? Als homo MAG JE NAMELIJK NIET UIT DIE LANDEN ADOPTEREN, hoe graag je ook zou willen. Verwijt Paul de Leeuw dus niet dat hij gedwongen is om uit de VS te adopteren. Op dit moment het enige bekende land dat adoptie door homo's toestaat.

> Ik heb geen idee hoe het kind van Paul en partner is, ik zou

> daar eerst op wachten voor je daar iets met zekerheid over

> kunt zeggen.

Kijk naar je eigen domme opmerkingen hieronder. Jezus wat kunnen mensen toch dom zijn. Ik heb de info uit bijna eerste hand, dus IK!!! weet zeer zeker waar ik het over heb!!! Dat kan ik van jou niet zeggen, jij zit alleen maar te gissen en te insinueren en mensen, homo's namelijk en Paul de Leeuw in het bijzonder, zwart te maken zonder dat je weet waar je het over hebt.

> Wat betreft het geld, ik denk wel dat dat iets uitmaakt. niet

> iedereen kan zomaar, na nauwelijks een jaar alweer het bedrag

> voor adoptie ophoesten. maar of het geld geholpen heeft om de

> procedure te bespoedigen. ik weet het niet en hoef het ook

> niet te weten. Fijn voor ze.

Ja inderdaad hebben ze geld genoeg om meteen een tweede adoptie te kunnen betalen, en NEE, ze hebben dat geld niet gebruikt om de procedure te bespoedigen. Dat kan in Nederland gelukkig niet.

En als het je niet interesseert, laat je er dan ook niet laatdunkend over uit.

• homo-adoptant

Bedankt Jari. Ik ben het helemaal met je eens. jari schreef:

>

> Beste homo-adoptant,

>

> Inderdaad was mijn laatste opmerking sarcastisch bedoeld om

> deze zinloze “discussie” te beëindigen.

> Ik ben namelijk van mening dat iedereen, en dus ook Paul en

> Stefan mag adopteren. Ik heb altijd aangenomen dat zij, net

> als ieder andere adoptie-ouder, ook de verplichte procedure

> hebben doorlopen.

>

> Dus vond ik het nodig om zo te antwoorden naar Annelies toe.

> Want dit is natuurlijk weer typisch Nederlands: waarom zij

> wel en wij niet?

> Ik kijk niet naar anderen maar naar mezelf want ik ga altijd

> uit van mezelf.

>

> Groetjes,

>

> Jari

• Anna

Het allerbelangrijkste is dat het kindje zeer gewenst, homo of niet, rijk of arm!

• Triangle

Hoi homo-adoptant,

Ik heb een/enkele vraag(jes) aan je, maar wil je deze graag per e-mail stellen.

Is er een mogelijkheid dat we middels betreffende weg met elkaar in contact kunnen treden?

Vriendelijke groet,

Triangle

http://www.adoptie.net

• heidi

Ik heb vol verbazing de mailtjes gelezen hieromtrent.

Het gaat hier niet over Paul de Leeuw, zijn partner of hun kindjes.

Het enige waar het over gaat, is over jullie zelf, over jullie afgunst en over het feit dat jullie zolang moeten wachten en een ander niet.

Jullie kunnen niet blij zijn voor een ander en voor die kindjes die al een thuis hebben gevonden.

Het enige wat ik hoor is geld, beroemd, homo…

Mensen, denk eens na!!

Zelf zijn mijn man en ik ook wachtenden. En ook heel ongeduldig.

Maar de dingen komen zoals ze moeten komen en dat geldt hier ook.

Ik gun de ander het zijne en mezelf het mijne.

Prettige feestdagen.

Heidi

• Mei

Ik vind het jammer dat men hier geen gewone discussie kan voeren en vragen kan stellen zonder dat anderen meteen boos reageren.

Mensen mogen toch vragen stellen?

Paul staat meer in de schijnwerpers dus valt het meer op wanneer hij weer een kindje krijgt.

Naast het feit dat ik hem en zijn partner het van harte gun, vraag ik me ook af hoe het zo snel kan.

Ik ben ervan overtuigd dat ook zij een jaar hebben moeten wachten , maar dan…laat de Raad van de kinderbescherming de meeste mensen vele maanden wachten. En ik denk dat Paul dus wel wat eerder aan de beurt is geweest. Met geld heeft dat volgens mij helemaal niks te maken, maar wel met bekendheid en dat mensen dan kennelijk sneller voor je lopen. Iets wat ik overigens niet bij hem neer leg, maar bij de betreffende instantie…

Maar hoe je het went of keert: in iedergeval weer een kindje lekker thuis!

Nog even over SN is het toverwoord. Dat heeft niks met de verplichtte wachttijd van een jaar te maken. Zelfdoen kan sowies daarna snel gaan, wel of geen SN. Wij hebben zelf o.a één kindje met een handicap ( klinkt dat ineens zwaar) maar hebben daar best lang op moeten wachten.

Maar al het wachten meer dan waard:-))

• ilonka

ik ben het helemaal met je eens. Heeft helemaal niets te maken met mensen niets gunnen. Tenminste niet voor ons. Ik gun alle kinderen een stel ouders wat gek met ze zijn. En het wordt altijd zo opgeblazen. Daar is zo'n prikbord toch ook voor om mensen die toevallig niet weten hoe het zit in dit geval antwoord te geven op hun vragen. En mocht paul nog een kindje adopteren of misschien nog wel 2 dan weten we nu in ieder geval hoe het zit. Nou iedereen een gelukkig 2003 en ik hoop dat iedereen snel weer aan de volgende etappe in hun adoptieproces kan beginnen. En voor iedereen van wie de kinderen al thuis zijn heel veel plezier met elkaar.

• geadopteerde

Sorry,

De één is nu eenmaal eerder zwanger dan de ander. Gun je het geluk een ander niet toe????? Mijn opa heeft tegen mij gezegd dat ik mijn (adoptie) ouders dankbaar moet zijn omdat ze me ‘uit de stront gehaald hebben’ maar wie heeft nou wie uit de stront gehaald? Zij wilden kinderen, ik heb er niks over kunnen zeggen! Het heeft hier wel niet veel mee te maken, maar een kind en dan heb ik het over elk kind wil je het gevoel geven gewenst te zijn. Aan wie denk je nou aan jezelf of aan het kind??????

Een kind is geen bezit, nooit niet, gun een ander het geluk oordeel niet te snel, wachten is vervelend maar altijd het wachten waard.

En trouwens, wie betaalt er NIET voor adoptie?????????? Ik ken er geen die er niet voor betalen.

Het is moelijk om een kind te adopteren zonder eigen belang, maar leg het er niet zo dik bovenop.