Nieuwe vergunninghouder

• fairuz

@Anja,

Wat goed dat jij de procedures, centrale autoriteiten en adoptiepraktijken in álle herkomstlanden zo goed kent en weet te doorgronden, en voor elk land precies weet waar de schoen wringt.

En dat je jouw eruditie op adoptiegebied dan ook nog zo genereus wil delen met een hele generatie onwetenden. Echt heel bijzonder!

groet, Fairuz

• Michiel

@Fairuz: de bal graag, niet de man #onderdegordel

• Anneke72

# ?

• fairuz

Dit is de bal. Logisch redenerend is niemand in staat een allesomvattende en up-to-date kennis van adoptiepraktijken in alle herkomstlanden van Nederland te hebben. Het getuigt dan van een heel beperkt wereldbeeld in combinatie met verregaande arrogantie om elke andersdenkende meteen tot aan de grond toe af te zagen. Zeg wat je te zeggen heb, maar laat andere mensen in hun waarde. Probeer eens uit te gaan van goede intenties bij anderen. En houd voor ogen dat je zelf misschien niet de enige en eeuwigdurende waarheid in pacht hebt.

Fairuz

• Anneke72

amen.

• Michiel

Sorry dat ik niet duidelijk was. Sarcasme is ook niet de meest geschikte communicatievorm of internetfora. Kom alsjeblieft met een inhoudelijk argument of kom met informatie die volgens jou wel correct is.

Uiteraard weet niemand alles over adoptie, maar met alle deelnemers op dit forum komen we een heel eind. Ik vind het bijzonder ongepast om iemand aan te vallen, omdat je niet blij bent met informatie of argumenten van die persoon.

• Mirjam1

Goddank zijn er fora waar je die kennis kan updaten. Mocht je daarvoor openstaan dan, en geen volledig grenzeloos verlangen hebben.

Heb jij wellicht de informatie waar die 45.000 heengaat? Of wat er zo anders is aan deze adopties dat het Haags Verdrag met voeten getreden mag worden? Die antwoorden ontbreken hier namelijk.

amen. (ik pas me aan)

• Anja1

Dag Fairuz,

Wat klopt er dan niet aan wat ik schrijf? Behalve dat de inhoud je kennelijk niet bevalt en je het ‘'dus’' logisch vindt om onprettige opmerkingen over mijn persoon te maken? Het is buitengewoon opvallend op dit forum dat zodra het inhoudelijk gaat over adoptie uit de VS, mensen onaangenaam gaan worden op de persoon. Kennelijk om de inhoudelijke discussie te vermijden? Ga eens in op de inhoud?

Groet,

Anja

• b@ppe

Hierbij de transparantie wat betreft kosten:

We hebben enkele jaren geleden onze kinderen geadopteerd uit de VS (andere staten als hier beschreven worden). Het adoptiebureau vroeg ons 12.000 dollar in depot te storten. We kregen een tot de laatste cent gespecificeerde rekening, waarbij het teveel betaalde terug gestort is.

Wat betreft medische kosten: wij hebben alleen de ziekenhuis kosten van onze kinderen betaald, en niet die van de moeder.

Misschien zijn wij een uitzondering (geweest), en ligt alles momenteel heel anders, dat kan, ik hou me er nu niet meer mee bezig.

En over NSN kinderen: dat zouden deze kinderen ook zijn, en net als bij biologische kinderen kun je gewoon “pech” hebben, en is er heel wat aan de hand. Wij lopen ook ziekenhuis in, ziekenhuis uit met onze gezonde kinderen..

• metam

En dan heb je geluk en zijn je kinderen super gezond, maar hebben ze leermoeilijkheden… Het is allemaal zo betrekkelijk. En v.w.b. Het commentaar op Anja: ik weet over welke landen, procedures en zelfs kinderen ze het heeft. Gewoon feitelijke informatie die klopt. En iedereen moet z'n eigen afwegingen maken, natuurlijk, maar Anja geeft gewoon aan wat haar afwegingen waren destijds toen zij adopteerde. Ook wij vonden destijds (2000) al dat adoptie uit de USA een rare zaak was, welk rijk land laat z'n kinderen nu naar het buitenland adopteren terwijl men zelf ook weer vanuit een ander land adopteert? Dus ook voor ons viel de USA om die reden af.

Langzamerhand wil ik ook wel eens weten waar die 45000 voor gebruikt wordt. Is er niemand die dat gewoon even kan zeggen hier?

Meta